Hidrogéncella illetve FCV
Így működik:
A ma elterjedt módszer az, hogy a hidrogént (H2) egy platina (Pt) katalizátoron nyomják keresztül.
1:A hidrogén üzemanyag keresztül nyomódik a légterelő lemezek között az anód felé, míg a másik oldalon oxidáns (oxigén,levegő) préselődik keresztül a katód felé.
2:Az anódnál a platina katalizátor két részre bontja a hidrogént, pozitív hidrogén ionokra és negatív töltésű elektronokra.
3:A polimer elektrolit membrán (PEM) csak a pozitív töltésű hidrogén ionokat engedi keresztül a katódhoz. A negatív töltésű elektronoknak körbe kell utazniuk egy külső áramkörön elektromos töltést generálva.
4:A katódnál az elektronok és a pozitív hidrogén oxigénnel találkoznak és vízzé állnak össze ami kifolyik a motorból.
Miért jó?
Nulla CO2 kibocsátás. Helyette vízgőzt bocsát ki a kipufogón
Gyors, akár 3 perces tankolási időtartam
700 km-es hatótáv egy tankolással
10 sec alatti gyorsulás 100kmh-ra. Ezt csak a ma használatos elektromotorok szabályozzák
Könnyű motor, mert nincsenek benne akkumulátorok, ezáltal a kocsi súlya kb. megfeleződik
Hosszú távon pénztárca kímélő
Olcsó üzemanyag. Egy tank 50 dollár körül van
Miért nem jó?
A hidrogén előállítására két módszer van egy: hogy elektromos áramit vezetnek a vízbe ezzel hidrogénre és oxigénre bomlik. Kettő hogy felhevítik a vízgőzt és metánt adnak hozzá ez által hidrogén és széndioxid illetve szénmonoxid keletezik. Mivel a második energia hatékonyabb ezért Amerikában a hidrogén előállítás 95%-át ezzel végzik el. És emiatt nem természetkímélő.
Nincs kiépített tankolási hálózat mivel sokkal drágább(kb. háromszor annyi) egy hidrogéntöltő kút, mint egy benzin vagy elektromosság.
Ár érték arány. Egy elektromos autó fele annyiba kerül mint egy hidrogéncellás
Hidrogéncellás autó típusok:
Hyundai ix35 FCEV
Toyota Mirai
Honda FCX Clarity
GM HydroGen4
Mercedes-Benz F-cell
Audi A7 h-tron quattro
Roewe 950 Fuell Cell
VW Golf Hymotion